RappeLz OnLine YarDım-DesTek ForuMu
Sizi üye oLarak aramıza görmek isteriz!

RappeLz OnLine YarDım-DesTek ForuMu

Vaktin var olmaktan en çok hoşlandığı yer.
 
AnasayfaPorTaLSSSAramaÜye ListesiKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Prototype

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
KuLLHaK
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 875
Saygınlık : 14048
Rep Hükmü : 134
Kayıt tarihi : 28/05/09
Nerden : sin?

MesajKonu: Prototype   C.tesi Tem. 11, 2009 8:38 pm

Manhattan adasını ölümcül bir virüs ele geçirmiştir. Herkes bir şekilde değişime uğruyor, askeriye ise adayı karantina altına almak istiyor. Tam böyle bir kaosun ortasında herşeyin sebebi veya virüsün sonu olabilecek kişi morga ölü olarak getiriliyor. Otopsi sırasında ise beklenmeyen birşey oluyor ve virüs vücudu tekrar aktif hale getirebiliyor ve Alex Mercer hayata dönüyor. Activison tarafından yayınlanan ve Radical Entertainment tarafından yapılan Prototype'ın girişi oldukça etkileyici. Bu etkileyici giriş ile birlikte oyun kısa zamanda sizi de etkisi altına alacak.

Prototype tek kişilik bir aksiyon oyunu. Bunu biraz daha açarsak; Prototype daha önce gördüğümüz Xbox 360 konsolundaki Crackdown veya multiplatform oyunu olan Grand Theft Auto 4'deki gibi tamamıyla etkileşimli kocaman bir şehirde geçiyor. Aynı bu iki oyunda olduğu gibi şehrin istediğiniz yerine gidebilir, istediğiniz görevleri istediğiniz sıra ile yapabilir veya hiç bir görev yapmadan şehrin içinde gönlünüzce gezebilirsiniz. Fakat oyunun bir amacı var elbette ve bu ama şehre yayılan ölümcül bir virüsü kontrol altına alabilmek veya tamamen ortadan kaldırmak.



Activison oyunla ilgili bilgileri verirken, bütün şehir ile etkileşime girebileceğimiz akıcı bir oynanış sözü vermişti. Gerçekten de sözünü yerine getirmiş firma, oyunu ilk olarak açtığımızda menüsü bile oldukça güzel şekilde hazırlanmış, oyunun konusuna ve mantığına uygun renkler kullanılmış. Sade ve basit bir arayüz tasarlanmış. Zaman çizgisi olarak biraz farklı ilerliyor oyunumuz, ne sondan başa gidiyor, ne de baştan sona doğru gidiyor. Ortalarda bir yerden başa gidiyor, bu da hikayeyi oldukça enteresan kılmaya yetiyor.

Kendimizi tam olarak yanıp kavrulmakta olan Manhattan bölgesinde buluyoruz, insanların virüsün etkisiyle delirdiği, kaosun yaşandığı, Blackwatchların ise insanları virüslü veya virüs kapmamış düşüncesi olmadan acımasızca vurduğu bir yerde başlıyoruz oyunumuza. Ortalardan bir yerden başladığımız için virüsün yayılma süresini veya insan bazındaki kayıpları bilmiyoruz.

Gözümüze ilk çarpan şey grafiklerin keskinliği ve akıcılığı oluyor. Poligon sayısını hesaba katmazsak bu akıcılığın oldukça iyi olduğunu söyleyebiliriz. Küçük bir eğitim bölümünden sonra, videomuz başlıyor ve herşeyin başlangıcı olan günlere geri dönüyoruz. Kontroller tekrardan bize geçtiğinde teknik detaylardan bahsetmek için fırsat doğuyor.





Oyunlar genel olarak HUD olarak bahsettiğimiz Heads Up Display, yani kısaca oyun oynarkenki bilgilerimizi görebileceğimiz, oyunla tümleşik olan ekran Prototype'da gayet yerli yerinde kullanılmış.
Sol en üstte sağlık durumumuzu gösteren bir bar mevcut ve hemen onun altında yakınlaştırılmış ufak bir harita mevcut. Harita oyun süresince gözümüzün en çok bakacağı yer olacaktır muhtemelen çünkü oyunumuzda sadece ana görevler yok, bunun yanında yan görevler mevcut. Yan görevler ise isteğe bağlı yapılabiliyor. Yan görevler ise yapıldığı takdirde bronz, gümüş ve altın madalya olarak ödüllendiriliyor.

Güçlerimizi seçmek için ise son derece pratik bir yol düşünülmüş, güç tekerleği denilen sistem ile oyun esnasında pratik olarak güç değiştirebiliyoruz - tabiki güç değiştirmek istediğimizde -, oyun bir süreliğine yavaşlayarak bize güç seçmek için biraz daha fazla vakit kazandırıyor. Seçtikten sonra oyun normal hızına dönüyor. Bir güç tekerleğimiz daha mevcut fakat buna biraz yarım güç tekerleği desek daha yerinde olabilir çünkü Artillery Strike dediğimiz ve Stealth Consume dediğimiz özellikleri buradan seçip, uygulayabiliyoruz.






Oyunumuzun kısaca grafiksel arabiriminden bahsettikten sonra mekaniklerine biraz değinelim. Alex Mercer sadece DNA'larıyla oynanmış bir mutant değil aynı zamanda özelliklerini sonradan kazanabilen ve kazandığı özellikleri geliştirebilen bir mutant. Geliştirme söz konusu olunca bu geliştirmeyi yapabilecek bir birim olması gerek illa ki. Activision bunu Evolve Points (EP) ile çözmüş.

EP; insanları, mutantları öldürerek veya görevleri yaparak kazanabildiğimiz, yan görevlerde ise derecemize göre kazandığımız bir nevi puan. Yan görevlerde altın madalya kazanmamız durumunda maksimum EP'yi kazanabiliyoruz, bronz kazanmamız durumunda ise epey düşük EP kazanıyoruz.
hazırlayan:trgamer

Oyun sırasında birçok şekilde EP kazanmak mümkün, mesela vurucu tim (strike team)dediğimiz birim geldiğinde onları öldürebilirseniz veya onlardan kaçabilirseniz bir miktar EP ile ödüllendirilebiliyorsunuz. Fakat önceden belirtmekte fayda var bazen sizi oldukça zorlayabiliyorlar.Vurucu tim genellikle helikopterlerle birlikte geliyor, fakat bazen de tank eşliğinde size merhaba dedikleri de oluyor. Ağır zırhlı araçları yok ederek kayda değer EP kazanabiliyoruz.
EP'lerin sizin sağlığınıza bir katkısı yok, sağlığınıza katkısı olanlar genellikle Hive'dan dışarıya saçılan sarı renkli puanlar, bunları aldığınız takdir de sağlığınızda önemli artışlar oluyor.

EP'leri kullanmak için Upgrade bölümüne geldiğimizde çeşitli kategoriler halinde kendimizi daha iyi mutasyona uğratabiliyoruz, bunların arasında hareket mutasyonları, güç mutasyonları, araç mutasyonları, combo mutasyonları gibi çeşitli mutasyonlarımız mevcut. Bazı mutasyonlar , yapımcılar tarafından da tavsiye ediliyor. Bunlara çekirdek (core) mutasyonları denmiş ve oyunun oynanışını büyük ölçüde etkiliyorlar. Mutasyonlarımız sadece EP ile de gelişmiyor. Askeri bölgeleri ele geçirerek de bazı mutasyonlarımız bir üst kademeye geçebiliyor.


Prototype'da belki de en çok beğenilen özellik consume özelliği, bu özellik sayesinde insanları kendimize katarak, bir nevi bedenlerini mutasyonumuz sayesinde tüketerek kendimize sağlık kazandırabiliyoruz. Silah seçimine göre consume şekillerimiz farklılık gösterebiliyor. Özellikle mutasyona uğramış olan insan veya yaratıkları consume edersek sağlığımızda gözle görülür bir artış söz konusu. Stealth Consume ise kimseye farkettirmeden insanları elde etmekte kullanılıyor, bu özellik genellikle bir üsse sızmak için birebir.

Hikayemiz hakkında daha çok bilgi sahibi olmak için stealth consume veya consume özelliğini kullanabildiğimiz yerler oluyor. Hikaye hakkında bizim bilmediğimiz birşeyi bilen birisiyle karşılaştığımız zaman haritada kırmızı şekilde insan kafası beliriyor. Bunları consume ettiğimizde ise hikayenin bilinmeyen detaylara ulaşabiliyoruz.


Activision hikayeyi daha iyi anlamak adına farklı bir sistem koymuş Prototype'a, şöyle ki ben buna ağ sistemi diyorum. Consume ettiğimiz veya bölümü bitirdiğimizde Ağ sisteminde farklı bir bölge açılıyor ve böylece her consume sonrası hikayenin boşlukları dolmuş oluyor, daha önce anlamsız olan bir parça ağda başka bir parçanın da dolmasıyla anlam kazanıyor. Bu nedenle hikayede rolü olan insanları consume etmek daha çok önem kazanıyor. Ne kadar çok bilgi sahibi insanları consume edersek hikaye hakkında da o kadar çok bilgi sahibi olabiliyoruz.

Prototype maalesef ki birçok konudan epey gelişmiş olsa da bazı konular bakımından ise baya yetersiz kalmış. Bunların başında ise yapay zeka geliyor. Şöyle ki, Alex Mercer'ın normal hali bütün askerler tarafından biliniyor olmasına rağmen ve her yerde bas bas bulduğunuz gördüğünüz yerde öldürün denen bir adam olmanıza rağmen üssün ortasında rahatça gezebiliyoruz. Bazı durumlarda ise askerler bir binaya veya oyunda görülmeyecek bir yere takılıp sağa sola değişik hareketler yapabiliyorlar. Diğer yapay zeka kısımlarında ise oyunun kısmen başarılı olduğunu söyleyebiliriz.




Şehrin içindeki binaların uzaktan görünüşleri oldukça iyi, fakat bir de yakından göz atalım derseniz, işin rengi biraz değişebiliyor. Bir gökdelenin üstüne çıktığınızda görsel olarak tatmin olabilirsiniz fakat ne kadar yaklaştırırsanız o kadar görüntü bozulabiliyor. Sokaklarda gezerken yakınlaştırdığınızda keskinliğin olmadığını, detayların giderek kaybolduğunu görüyoruz fakat bu tabiki de beklenmedik birşey değil. Sonuçta oyunu yapan ekip, bu oyunu çoklu platform yaptı ve paralel şekilde detay verildi, durum böyle olunca ne PS3, ne Xbox 360'ın gücü daha fazla detaya yetmeyebiliyor.

Prototype'ın belki de en sevmediğimiz özelliği ise maalesef ama maalesef ki düşman sayısının azlığı. Bu açığı ise sanırım sokaktaki insanların çok olması ile kapatmayı düşünmüşler fakat gerçekten olmamış çünkü oyunda mutasyona uğramış düşman sayısı iki elin parmaklarını geçmez, mutasyona uğramamış asker sayısı ise silah çeşitliliğini ve kıyafet çeşitliliğini bir kenara koyarsak bir elin parmaklarını bile geçmez. Genel olarak oyun, aksiyon etiketine odaklandığı için gözümüz pek düşman ayırt etmiyor çünkü Alex'in içinde bulunduğu her saldırıda kesin olarak kan gövdeyi götürüyor.




Prototype'ın ömrü yaklaşık olarak yan görevler yapılmadığı takdirde 10 saat fakat yan görevleri yapmak isteyenler için süre uzuyor tabiki. Çok çok uçuk achievementları da yok değil mesela bütün oyunu sadece 10 sivil öldürerek bitirmek gerçekten, oyunun sonunu gören biri olarak söyleyeyim, imkansız.

Prototype son aylarda çıkmış belki de en güzel aksiyon oyunlarından bir tanesi. Eğer ki spawn gibi değişmek istiyorsanız ve aynı zamanda Grand Theft Auto, Crackdown oyunlarında olduğu gibi serbest olayım diyorsanız ve en önemlisi kandan hoşlanıyorsanız, emin olun Prototype tam size göre.


En son KuLL-HaK tarafından C.tesi Eyl. 05, 2009 5:26 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://rappelz.yetkin-forum.com
Canxxx

avatar

Başak Mesaj Sayısı : 83
Saygınlık : 108
Rep Hükmü : 2
Kayıt tarihi : 07/08/09
Yaş : 24
Nerden : mi ? bilmem sence nerden !???... :D

MesajKonu: Geri: Prototype   C.tesi Eyl. 05, 2009 3:16 am

Admin bunu sen mi yazdın çünkü eğer bunu sen yazmadıysan alıntı yaptığın kişi/sitenin adını yada adresini vermeni öneririm nasıl olsa bunu yazan emek harcamış study tabi eğer sen yazdıysan güzel bir paylaşım olmuş saol :kırp: bu oyunu oynamam gerek :yandn:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
aLee

avatar

Koç Mesaj Sayısı : 126
Saygınlık : 132
Rep Hükmü : 2
Kayıt tarihi : 09/08/09
Yaş : 22
Nerden : im? Bilmem ki :S

MesajKonu: Geri: Prototype   Salı Eyl. 08, 2009 3:25 am

Bunun kocaman bi posteri var bende
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Prototype
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RappeLz OnLine YarDım-DesTek ForuMu :: KonSoL oYunLar :: PLaY sTaTion-
Buraya geçin: